Czemu dobór barw w marketingu jest tak ważny

Specjaliści badają wpływanie barw na emocje i decyzje, które się podejmuje od wielu lat, i przez ten czas zostało wydanych wiele rzetelnych artykułów na ten temat. Jak się okazuje, kolory są ogromnie ważne, z czego tak naprawdę wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę. Wpływ ten jest także bardzo widoczny w tym, które z produktów i marek będą wybierane przez kupujących a jakich będą oni unikać.

Dlatego też planując prace wiążące się z tworzeniem nowej marki czy rebrandingiem należy także mieć to na uwadze. Jeżeli się bowiem wybierze przypadkowe kolory, nie pasujące specjalnie do siebie a tym bardziej do charakteru prowadzonego biznesu, to może się okazać że efekt będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Konsumenci zamiast chętnie wybierać produkty danej firmy to będą ich unikać, na przykład z powodu skojarzeń czy tego, że zwyczajnie im się nie spodoba opakowanie.

Dużo firm miało się okazję o tym przekonać, kiedy duże nakłady na wykreowanie wizerunku stracone zostały właśnie dlatego, że ktoś podjął decyzję o nie takim kolorze jak trzeba. Ale któryś z kolorów, zupełnie nie pasujący do jednej firmy, sprawdzi się świetnie w przypadku innej, z takich też powodów warto poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, kojarzący się ze stabilnością, zaufaniem i profesjonalizmem, dlatego często jest stosowany przez przedsiębiorstwa z branż technologicznych czy finansowych. Czerwień jest kolorem emocji, ale też może oznaczać zagrożenie i niebezpieczeństwo.

Dlatego używać go należy z rozsądkiem, ale wpasowany odpowiednio w całość z pewnością przyniesie wiele korzyści. Bardzo skrajne odczucia pojawiają się również w przypadku koloru czarnego. On z jednej strony kojarzy się z żałobą i smutkiem, lecz z drugiej oznacza wysoki standard, elegancję i luksus. Mając to wszystko na uwadze należy ocenić, czy kolor burgundowy dobrze się sprawdzi w danym projekcie, czy jednak niekoniecznie. Jeśli nie, to należy poszukać innego rozwiązania, żeby cała praca nie poszła na marne.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz